Rygglyft

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Frontböj på utegymmet

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Träningsvy

Träningspass vid djurgårdsbron idag. Denna bild är utan filter, så här svartvitt var det alltså

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Löparskola

Höll i en utbildning för instruktörer idag. De kommer inom kort hålla i nybörjargrupper i löpning. Sex veckors kurser som vi kallar för ”löparskola”. Vi körde både praktik och teori. Skönt att alla klarade av att lyssna på mig i tre timmar

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Tips på hemmaträning med maghjul

Dags att damma av hjulet som så många har där hemma o snygga till tekniken

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Utomhusträning är trendigt 

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Kickoff 2017

I förmiddags var det sedvanlig kickoff med två timmar träning, bastubad och lunch i Hellasgården!

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Träningsprogram 

Nu finns det en ny flik på hemsidan där jag kommer lägga upp övningar, tips, träningsprogram. 

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Uppvärmning

Uppvärmning

Tips på uppmjukningsövningar inför ett styrkepass utomhus. 

Kommer lägga ut förslag på träningsprogram under januari. Ett program per vecka. Vi börjar med basic. Håll till godo och god början på det nya året!

#pilegårdträning #ptutomhus #ptgrupp #ptutegym #uppvärmning

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments

Träningstips v1

V1 Basic 

3varv 2ggr denna vecka med:
1. Dubbelknäböj

2. Höftlyft med ett ben

3. Negativa chins

4. Statiska bendrag

5. Axelpress, negativa med en hand

6. Rygglyft med handrotation
Inled gärna med uppvärmning från föregående video
Knäböjen kan utföras med eller utan vikt. Fokusera på att ha bra anspänning i bålen i vändlägena. Fokus är att bli starkare längst ned i rörelsen. 

Höftlyft kan ni göra med bägge fötterna i marken för enklare svårighetsgrad, eller med ett ben. För vissa är det enklare att få kontakt med baksidan av låren med det övre benet böjt. 

Negativa chins handlar om att kunna bromsa ned. Denna övning kan med fördel användas med handflatorna mot er inledningsvis. När du klarar att sänka dig långsamt, byt till att greppa stången med handflatorna bort ifrån dig. Det går absolut att göra den övning med fötterna i marken som lätt stöd. 

Bendrag. Dra fram benet så långt du kan. Försök samtidigt dra ihop dig så pass med överkroppen att du strävar efter att nudda pannan mot knät. Håll så länge du orkar. Övningen kan göras mot ett stöd, exempelvis en bänk eller dylikt alternativt på underarmarna i plankposition. 

Negativa enarmsaxelpressar är en grym övning för stabilitet i både axel o bål. Passar bäst på utegymmet där stången är fixerad. 

Rygglyft där du strävar efter att vinkla händerna o förs ihop dem för att få bra kontakt med skuldrorna och övre delen av ryggen samtidigt som du tränar ländryggen. 

#pilegårdträning 

#ptutegym #ptutomhus #ptgrupp

Posted in Uncategorized by magnus. No Comments